fredag den 31. oktober 2014

Soya Bønne Pasta

 For en stor pastaelsker som mig, der gerne spiser pastaretter op til flere gange ugentligt, er det med stor tilfredshed at jeg nu har fundet en variant, som giver en smule mere mening at indtage. I kender det måske i forvejen, men hvis ikke, vil jeg med glæde give tippet om Soya Bønne Pastaen videre.

Jeg er ikke i nærheden af at kunne kalde mig hverken kost - eller ernæringsekspert, men sammenligner jeg ganske hurtigt varedeklarationen på bønne pastaen og den almindelige fuldkornspasta jeg plejer at spise, springer forskellen på protein - og kulhydrat indholdet hurtigt i øjnene. Fuldkornspastaen indeholder 12 g. protein pr. 100 g., hvorimod bønnepastaen næsten indeholder fire gange så meget med sine 41,6 g. pr. 100 g.
På kulhydratsfronten har fuldkornspastaen 71 g. pr. 100 g. mens bønnepastaen er helt nede på 20 g. pr. 100 g.

De øvrige fordele ved denne bønnepasta er bl.a. at det er økologisk samt glutenfri og så er smagen efter min mening faktisk så tilpas tæt på smagen vi kender fra almindelig pasta, at dette fremover vil være min foretrukne pasta i køkkenskabet.

Retten jeg lavede forleden dag, var hverken særlig eksperimentarisk eller spændende, det skulle bare gå lidt hurtigt, som det ind i mellem skal. Men da jeg senere på aftenen sad og søgte på nettet efter et par anderledes pastaretter som jeg ville afprøve, kom jeg forbi en super god, udførlig, velskrevet og forståelig guide til hvilken pasta man skal vælge? Her er det i hvert fald muligt at blive en lille smule klogere på pasta-junglen. Blogindlægget var skrevet af Healthy Skinny Bitch og kan læses lige her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar