mandag den 3. november 2014

"Jeg-må-godt-kagen"

Jeg mindes at jeg har delt en look-a-like opskrift på denne her kage engang tidligere, men hvis I har misset den, skal I ikke snydes for den her. Det er nemlig en af de mest simple (og nogenlunde sunde) opskrifter jeg kender, som resulterer i en lækker og svampet banan/choko kage, som både kan spises alene men også er forrygende med lidt sorbet is til.
Alle ingredienserne kommer jeg bare direkte i blenderen og derefter i en kageform og bager den i ovnen ved 175 grader i 30-35 min.  - og vupti, så er der kage! 
  • 300 g. dadler
  • 100 g. mandelmel
  • 2 modne bananer 
  • 3 æg
  • 1 dl. ren kakao
  • 1 tsk. bagepulver
  • 1 tsk. vaniljesukker
  • 100 g. smeltet mørk chokolade til glassur og frysetørret hindbær til pyntning

Ingen kommentarer:

Send en kommentar