lørdag den 31. januar 2015

Bio-Bommert

Ok, jeg bliver nødt til at dele en lidt pinlig historie med Jer. 
Her i januar har jeg været en del mere i biografen end jeg plejer, hvilket jo er oplagt, når vejret ikke altid tillader så mange udendørs aktiviteter, uden man kommer til at fryse måsen af.
Først var jeg inde at se Taken 3 med min far, Mark, mine søskende og deres kærester - super fed film, som efter min mening klart levede op til forventningerne om en efterfølger. Dernæst var jeg inde at se All Inclusive med min mor, søster, mormor, moster og to kusiner. Der blev grint og jeg var ikke i tvivl om at det var det helt rigtige selskab, at se den i. 
 I denne uge var jeg inde at se En Chance Til med min gode veninde Camilla. En hård og ret barsk film, som egentlig var spændende det meste af tiden igennem.
 

I går var det så meningen af Mark og jeg skulle ind at se American Sniper, en film som vi havde fået anbefalet af flere af vores venner og som vi begge to havde glædet os helt vildt til at se. 

Jeg fik ikke set traileren inden, men havde ladet mig fortælle at Bradley Cooper og Sienna Miller var på rollelisten, som nogle af filmens hovedkarakterer. Begge skuespillere er jeg ret vilde med, så dét alene havde givet mig høje forventninger til filmen.

Efter vi havde blandet slik og købt popcorn, fandt vi os tilrette nede på vores pladser i biografsalen og filmen begyndte. Filmens optakt var spændende og omhandlede, hvordan den britiske efterretningstjeneste forsøgte at bryde den tyske Enigma-kode under Anden Verdenskrig. Det undrede os begge, hvordan en amerikansk sniper pludselig skulle komme ind i billedet, men vi blev siddende og afventede at Bradley Coopers kønne ansigt snart skulle komme frem på lærredet. 

Først da der var gået omkring en lille times tid, får vi utålmodigt hvisket frem og tilbage at noget altså måtte være galt. Jeg finder billetterne frem fra tasken og tjekker en ekstra gang om det nu også kan passe, og først dér går det op for os, at vi er gået ind i den forkerte sal... 

Vi kom nærmest til at sidde og skulle holde hinanden for munden af grin, fordi det var så dumt og uopmærksomt af os. Alligevel besluttede vi at se filmen færdig, selvom den begyndte at blive lidt langtrukken og fornemmelsen var lidt flad. 
På vej hjem kunne vi godt se det komiske i vores lille stunt, men ærgrede os også helt vildt over, at vi ikke fik set det vi kom for. Filmen vi endte med at se hed The Imitation Game, og derfra måtte vi så konkludere, at vi altså stadig havde Sniper-filmen tilgode :-)

Den næste biograffilm på min liste er naturligvis Fifty Shades of Grey, som min dejlige veninde Tine har været så sød at invitere mig til forpremiere på. Den dag sørger jeg for ikke at blive afledt af min slikpose og gå ind i den rigtige biografsal - alt andet ville jo være en katastrofe? :D

Er der mon nogen af Jer der har prøvet at lave samme bio-bommert? Eller er jeg den eneste, der tilsyneladende ikke er kvik nok til at regne ud at jeg er gået forkert? 

Ps. det skal selvfølgelig lige siges, at der ikke blev vist nogen filmtitel inden den startede, det kunne fandme elleres have været et rart lille hint - hvis du spørger mig :P

xoxo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar