fredag den 26. oktober 2012

Ny forbedret cookie-opskrift

Må ærligt erkende at mine, ellers så gode, cookies jeg bagte for noget tid siden må have set sig udkonkurreret i dag. Trods de fik stor ros af dem der nåede at smage dem, er jeg sikker på at dem her går helt til tops på skalaen! :P





(beklager for den dårlige billedkvalitet)

Ingredienser:
140 g. smør
145 g. brun farin
115 g. sukker
1 æg
240 g. mel
1 1/2 tsk. vaniljepulver
1/2 tsk. natron
1 tsk. bagepulver
150 g. hakket chokolade (jeg bruger lys chokolade)
100 g. hakket hasselnødder 

- giver ca. 18 cookies.

Fremgangsmåde:
1. Rør smør, brun farin samt sukker godt sammen med en el-pisker/røremaskine.
2. Tilsæt æg og rør godt rundt igen.
3. Tilsæt mel, vaniljepulver, natron samt bagepulver og rør dejen forsigtigt sammen.
4. Bland chokolade og hasselnødder i dejen.
5. Lad dejen hvile tildækket i køleskabet i en time.
6. Form kagerne på et stykke bagepapir. Jeg kunne have 9 på en plade.
7. Bag dem i ovnen ved 175 grader (over-undervarme)i 15-17 min. Hold øje med dem!
8. Lad dem køle af på en rist i ca. 10 min. på bagepapiret og derefter bare på risten til de har fået den ønskede konsistens.


- Endnu engang let og simpelt, men lige en anelse bedre! 
God fornøjelse og lad mig endelig høre hvad I synes om dem, hvis I prøver at bage dem selv :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar