lørdag den 11. februar 2012

Diving at Sipadan

Lørdag d. 11. februar 2012.

Pyha vi har været tidligt oppe i dag! Kl. 05.30. -Følelsen af at trække i en kold og drivvåd wetsuit kl. lort om morgenen, før solen overhovedet er stået op er temmelig ufed og må siges at være lidt af en kickstart på dagen. Dagen i dag skulle nemlig tilbringes på Sipadan, hvor vi havde hele tre fantastiske dyk, så det var om at komme tidligt i gang. 
Kan kort fortælle overordnet at alle tre dyk bare var uendeligt fede med kanon sigtbarhed og en masse interessante dyr at se, store som små, så snart vi plumpede i vandet. En ting jeg lige skulle vænne mig til var at det vrimlede med hajer, jeg tror vi så omkring 20, hvis ikke flere. Både Blacktip Sharks, Whitetip Sharks, Grey Reef Sharks og vores ven Cody så sågar en stor Hammerhead! Så der var nok at se på :-)


Stor LionFish Mark så på dagens fjerde dyk :-)


På båden med udsigt til at solen snart står op.

Sipadan Island Park, Sabah, Malaysia. Denne ø samt de omkringliggende dykkerområder kan kun besøges med en speciel tilladelse, da der kun må ankomme 120 besøgende pr. dag for at opretholde det fantastiske miljø.

Morgen på Sipadan.

Ved vores første dyk startede vi lige midt i en kæmpe stime af store Barracudas.






Mark klar til dagens 2. dyk :-)









Mig der plumber i på vores trejde dyk :-)





Jeg fandt Nemo :o))

.. og hans venner :-)




Grey Reef Shark.

De glade instruktører og divemasters.

På vejen tilbage til platformen trak det op til et mindre uvejr og vi spottede en tornado længere ude på vandet.   


Ingen kommentarer:

Send en kommentar