onsdag den 24. juli 2013

Green Energizer




 Så er juice-kuren skudt igang og jeg har netop indtaget dagens trejde juice som sådan her ud. Den ser lidt giftig ud, men smager fantastisk :-) Da den indeholder både aminosyre, naturlige sukkerstoffer, gavnlige fedtsyre, jern, calcium og magnesium er den især god at drikke i forbindelse med træning. Både før, under og efter. 

Den indeholder: 
3 grønne æbler
1/2 citron med skræl
1 1/2 stilk blegselleri
1/3 broccoli
6 cm. squash
1 håndfuld spinatblade
1/2 avocado
Isterninger og 2 spsk. kvalitetsolie

Jeg må ærligt indrømme at jeg allerede små 10 timer inde i kuren, har den vildeste lyst til at spise alt det jeg lige nu skal holde mig fra. Det kommer overhovedet ikke bag på mig at jeg allerede har lyst til at droppe det.

Tror jeg hopper en tur ned og træner for at aflede tankerne lidt fra vaffelis og nutella-madder...  

Hyg jer og nyd solen! 




2 kommentarer:

  1. Hej Emilie.
    Min kæreste og jeg vil på juice detoxkuren i næste uge.
    Men Hvormange drak i ca om dagen, og er der energi til at træne?
    Mvh Sabina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sabina

      Vi fik mellem 5-6 om dagen og derudover en masse vand - det er utrolig vigtigt med vand, specielt hvis du vil træne imens.
      Men jeg vil anbefale dig let styrketræning, rask gang eller yoga under kuren. Den første dag gav jeg den lige rigelig gas med halvanden times cardio - det vil jeg stærkt fraråde dig! Også selvom det kan føles ok undervejs. Kroppen kan bare slet ikke følge med på samme niveau når, den ikke får samme faste føde. Så jeg blev lidt utilpas efterfølgende. Så et lille tip vil være at tage den med ro og evt. lave nogle juice med lidt tykkere konsistens som eksempelvis denne her opskrift inden og efter træning :-)

      God fornøjelse!

      Slet