søndag den 14. juli 2013

Hjemmelavet jordbærkage

Hej bloggen!
I dag har min veninde Sahra og jeg været ude at plukke jordbær, hele 10 kilo kom vi op på! :-)
Da vi kom hjem besluttede vi at eksperimentere med en hjemmelavet jordbærkage. Resultatet blev intet mindre end fantastisk, så her har I opskriften. 

Fremgangsmåde
Mazarinkage:
Pisk smør og sukker let og luftigt.
Riv marcipanen, og tilsæt den.
Pisk æggene i ét ad gangen (Pisk ikke for længe – massen skal kun lige samle sig)
Kom mel i massen.
Hæld dejen i en rund form (ca. 20 cm) foret med bagepapir, og bag kagen i ca. 40 min ved 175 grader.
Tjek med en spids genstand, om kagen er bagt. (dejen skal slippe)

Chokoladeovertræk:
Smelt chokolade samt fløde over vandbad.
Fordel chokoladen på kagen og lad den køle af. (evt. i køleskab) 


Vanilje-creme:
Pisk fløden til flødeskum, og bland det med creme fraiche.
Tilsæt lidt vanilje (smag til)
Fordel vanilje-cremen over kagen og pynt til slut med halverede friske jordbær.



Vi bagte også en browniekage med revet marcipan og jordbærpynt - den blev også taget kærligt imod her hjemme og blev af min kæreste kåret til den bedste jeg nogensinde har bagt!
Ps. Ingen af disse kager egner sig for de populære "clean-eaters" ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar