mandag den 5. marts 2012

Nu som Advanced Open Water Diver!

Desværre blev vores 4-dages liveaboard ud fra Koh Lipe, desværre aflyst på selve dagen pga. manglende tilmeldinger, da det viste sig at vi var de eneste der ville overnatte på båden. Så i stedet blev det til to dages dykning med seks dyk i alt, hvoraf jeg fik afsluttet mit Advanced Course :) Den første dag dykkede vi to gange ved "8 Mile Rock", hvor jeg havde mit første Deep dive på 39 meters dybde og derefter ved et skibsvrag ved navn "Yong Hua Wreck". Dagen efter havde jeg mit underwater navigator-dive, fish-identification dive og underwater photography dive. Så alt i alt havde vi to gode dage på båden og i vandet og kan nu se frem til to "ekstra" soldage på Phi Phi inden vi rejser hjem d. 8/3.

Det oprindelige program for turen så sådan ud. Vi var ret ærgelige over ikke at nå at komme til Hin Daeng og Hin Muang på 3. dagen, hvor der fornylig er blevet set hval-hajer og Mantas! :(

Mark nyder velfortjent sin første "røde på stål" i godt to måneder :o))

Forleden dag købte jeg i min desperation efter at slippe af med mit sorte hår kombineret med en voldsom lækkersult denne hårfarve med navnet "Chocolate Fudge Brownie". -"Mmmh det lyder sgu da lækkert" tænkte jeg .. Meeen nej! Resultatet blev selvfølgelig ikke tilfredsstillende overhovedet! Det sorte hår er uigennemtrængeligt, hvilket vil sige at den kun tog fat i min lyse udgroning, og det viste sig så at farven blev alt andet end lækker chokolade-farvet, men derimod mere rød/orange. FML! Kan vist godt skyde en hvid pil efter at vende tilbage til mit blonde look lige pt :(

Store Batfish der fulgte efter os på det første dyk d. 3/3.




Haha, din freak! :P






Ghostpipe fish.


Moray eel.

Here we go again! ;o)

Advanced-undervisning.

Lion fish.








Pufferfish.





We're having a good time! :-))

Min instruktør Antoine og jeg :)

Mig der øver mig med kompasset på taget af den vippende båd forud for navigations-dykket.





I dag d. 5/3 sejlede vi fra Koh Lipe kl. 09 og ankom til Phi Phi kl. 14, hvor resten af dagen stod på gåture, butikker, god mad, afslapning og en kort catch up med de søde instruktøre fra Phi Phi Scuba som vi dykkede med sidst vi var her :)

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar