fredag den 27. september 2013

Raw Sneakers Cake

I aftes begav jeg mig ud i en raw-cake som et lille afbræk fra lektierne. Jeg har jo som tidligere nævnt, været på skole i de sidste to uger, og den sidste dag skulle der afleveres to opgaver og læses op på en afsluttende test som vi havde i dag - jeg bagte så en kage i stedet for...
Opskriften har jeg lånt fra den super inspirerende blog med low-carb opskrifter Smag På Maden, som kan findes via dette link.

Og ellers har jeg også lige sat den ind til jer her neden for, hvis nogen af jer også skulle have lyst til at give den en chance :-)

(min blev ikke nær så flot som hendes, men til gengæld var den god. Næste gang skal der vist bare lidt is og frisk frugt til, da den godt kan blive lidt tung i det ellers.)



Du skal bruge (til ca. 10 stykker)
Bund:
16 dadler
1 dl mandler
1 dl rå cashewnødder
1/2 tsk salt
evt. lidt vand

Peanutbutter lag:


2 store spsk peanutbutter
8 dadler
1 spsk kokosolie
evt. lidt vand

Karamel lag:


16 dadler
1 dl rå cashewnødder (eller macadamianødder)
1/2 tsk salt

Chokolade*:


3 spsk raw kakaopulver
1 spsk dadelsirup

Fremgangsmåde:


Alle ingredienserne til bunden kommes i en foodprocessor/minihakker og der køres indtil du har en tyk dejagtigkonsistens. Fordel dejen i en form beklædt med bagepapir. Kom i køleskabet, mens du laver peanutbutter laget.
Peanutbutterlage, karamellaget og chokoladen laves på samme måde: kom ingredienserne fra hver liste i en foddprocessor/minihakker og blend til du har en ensartet masse.
Kom først peanutbutterlaget oven på bunden. Kom den i køleskabet, mens du laver karamellaget. Fordel karamellaget og kom igen kagen i køleskabet.
Lav chokoladen og kom også den på kagen i et tyndt lag. Kom kagen i køleskabet minimum et par timer inden du skærer den ud i mindre stykker inden servering.

*Du kan også vælge at smelte lidt god chokolade og komme på, så er kagen ikke 100% raw, men stadig virkelig lækker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar