fredag den 15. marts 2013

Update fra Kap Verde

Så blev det tid til en hilsen her fra det varme Afrika. 
Vi ankom i går ved middagstid (lokalt) og har siden fundet os godt til rette på vores hotel/lejlighed, været en tur rundt i byen med Marks forældre, som allerede har været hernede i en uge og i dag har vi stort set brugt hele dagen ved poolen :-) 

Mit første indtryk af landet er egentlig lidt specielt, forstået på den måde at landet på mange måder virker lidt uciviliseret og stadig temmelig u-lands agtigt - samtidig med at det forsøger at fremstå luksuriøst og at ting som restaurantbesøg og indkøb faktisk er ret pricy her nede. Men ikke desto mindre skinner solen fra en skyfri himmel og det er hvad der tæller i første omgang! :0) Jeg har bl.a erfaret her i dag at selvom vejret lufter dejligt, står solen stadig knivskarpt på og man bliver total svitset, hvis ikke man passer på sin hud. 

Den fine udsigt fra vores balkon :-)
 I lufthavnen blev vi hentet af en jeep som kørte os til hotellet. Selvom det mest var ørken på vejen var det en ret spændende køretur.









For en god ordens skyld må jeg hellere fortælle nu, at i forhold til netværkets hastigheden på stedet, må jeg nok erkende at min tålmodighed er i fare for at slippe op i forhold til at blogge. Selvom jeg super gerne vil vise jer billeder her fra, er min ferie sgu desværre for kort til at sidde og vente på langsomt wi-fi. Men måske hastigheden ændre sig på et tidspunkt :-)

2 kommentarer:

  1. Uhhh hvor ser du altså godt ud.! (:
    Jeg vil bare høre om du vil være så dejlig og fortælle hvordan du laver dine krøller? Jeg har det samme bølgejern, som det du også fik i julegave. Problemet er bare at mine slet ikke bliver pæne! Hvad er tricket?
    Og mine holder næsten ikke - de forsvinder ret hurtigt..
    Håber du kan hjælpe (:

    GOD FERIE!

    SvarSlet
  2. Tusind tak for din hilsen - og her får du endelig et svar :-)

    Jeg tror generelt at krøllerne holder mindre godt hvis du eksempelvis har meget fint hår. Men ellers er det bare at slutte hver enkel bølge af med et pift hårlak og evt. ryste håret med hovedet ned af og toupere lidt i bunden inden du går i gang :-)

    Vh. Emilie

    SvarSlet