søndag den 19. maj 2013

Det der go'e knækbrød


Med lidt ekstra fritid her i pinsen har jeg i dag bagt en omgang af det gode knækbrød som min mor plejer at lave. Det er en god lille snack at have liggende. Jeg spiser dem enten med lidt marmelade på eller bare som de er.



 Du skal bruge:
2 dl. solsikkekerner
1 dl. sesamfrø
1 dl. hørfrø
1 1/2 dl. vand
1/2 dl. solsikkeolie
1 tsk. bagepulver
2 dl. mel
1 1/2 tsk. salt

Når dejen er slået sammen rulles den ud i et tyndt lag på en plade med bagepapir.(Læg evt. også bagepapir mellem kagerulle og dejen, da den er ret klistret) Skær dejen ud i de ønskede størrelser.
Den skal have 15 min. i en opvarmet ovn ved 200 grader under opsyn. Lad dejen afkøle 20 min. inden den knækkes i mindre stykker.


6 kommentarer:

  1. Hej Emilie :-)
    Super fin blog, har lige siddet og kigget det hele igennem, helt fra 2012!
    Hvor er det fedt at din kæreste og dig har rejst og rejser så meget!
    Jeg drømmer også selv om at rejse rigtig meget, må man være så fræk at spørge hvordan i får råd til at rejse så meget, hvordan sparer i så meget op osv? Misunder det virkelig! Det er selvfølgelig okay hvis det ikke er noget du vil dele :-)

    SvarSlet
  2. Hej med dig
    Mange tak skal du have, hyggeligt at du har fået læst det hele i gennem :-)

    Vi elsker begge to at rejse forskellige steder hen og det er naturligvis noget vi nyder i stor stil når det er muligt! :-)
    Da vi var på vores lange rejse, havde jeg forinden haft en sabbatår hvor jeg havde arbejdet for fulde gardiner for at spare sammen til den lange tur.
    Men ellers er det vel egentlig bare en fælles interesse og prioritet som vi hele tiden sparer op til, for at kunne komme afsted så ofte så muligt.

    Min kæreste har en ferielejlighed på Ibiza og en i Miami også, så når vi er der, kræver det heldigvis ikke så meget andet end et par flybilletter, så det er super skønt! :D

    Håber det var svar nok og god rejselyst når/hvis du kommer afsted :)

    Vh. Emilie

    SvarSlet
  3. Hej Emilie.

    Super fed blog :) læser den rigtig ofte.
    Når du siger rejser bare er noget i prioriterer højt og derfor sparer op, hænger det ikke rigtig sammen med, at du bruger så mange penge på tøj, andre fornøjelser, bil og lejlighed. Og så er du handelselev.
    Hvorfor indrømmer du ikke bare at det er din ældre kærestes penge i bruger?

    SvarSlet
  4. Kære Anonym

    Jeg ved ikke hvorfra du har fået så godt et indblik i min økonomi, men hvis nu du var klar over at jeg rent faktisk har 3 jobs udover mit job som handelselev, ville det måske gå op for dig at det rent faktisk er muligt for mig at spare op til det jeg gerne vil :-)

    Kan ikke lade være med at fnise af din sidste kommentar. Havde tilfældet været at det var min kæreste der betalte alt når vi er ude at rejse, spiller det så nogen rolle at han er ældre end mig? :o)

    Vh. Emilie

    SvarSlet
  5. Hvad er dine andre jobs udover diskoteket? :-) bare en nysgerrig læser, der undrer sig :0)

    SvarSlet
  6. Udover handelselev og bartender, arbejder jeg også som husmodel for Loftet og for et modelbureau i Aarhus :-)

    Vh. Emilie

    SvarSlet