mandag den 16. januar 2012

PADI Open Water bestået!! :D

16.01.2012
Jubiii, jeg har bestået mit PADI Open Water Course :-D


I går startede jeg med at opgradere mit nyerhvervede "PADI Scuba Diver" certifikat til det der hedder "Open Water Diver", der giver tilladelse til at dykke på 18 meters dybde. Så i går var jeg endnu en tur i lagoonen og øve nogle nye skills med min Phi Phi dykkerinstruktør, Julian. Både før og efter øvelserne havde jeg en masse teori jeg skulle have læst, så det gik det meste af dagen med :-)


I dag stod vi tidligt op og mødte på dykkerskolen kl. 07. Jeg skulle ud at have mine to sidste dyk fra en båd, før jeg kan tage den afsluttende eksamen. Mark tog også med så vi kunne have vores første Buddy-dive sammen, på Maldiverne dykkede han jo på dybere vand end jeg gjorde :-) 


Første dyk blev gjort ved Bida Nog, hvor vi havde et 65 minutters dyk. Jeg fik meget ros både af Julian og Mark og klarede også mine underwater-skills rigtig fint :-) Kort efter vi kom tilbage til båden blev jeg temmelig utilpas og måtte have hovedet ud over kanten et par gange :-/ Så sov jeg en lille time på soldækket og var frisk til at hoppe i vandet på 2. dyk, da vi var kommet til Malong/Maya Bay. Her havde vi også et rigtig godt dyk, hvor vi bl.a. så fem store skildpadder som var noget af det jeg havde glædet mig aller mest til at opleve. Det må have været dagens højdepunkt. De var simpelthen så søde, så jeg var ovenud begejstret! :D Samtidig var det også ret romantisk at svømme rundt hånd-i-hånd med skildpadderne svævende omkring os. Fem ud af fem stjerner! :-)


Efter dykket mødtes alle 20 dykkere, der havde været med på båden, på dykkerskolen og så den video som var blevet filmet af os under vandet. Den købte vi selvfølgelig, så der er lidt at vise når vi kommer hjem :o) 


Derefter gik vi ned og blundede et par timer på stranden og så stod den ellers bare på intensiv teori læsning for mit vedkommende. Mine sidste tests og final exam var kl. 20, hvor alt stof + det nye jeg lige havde lært skulle repeteres. Testen gik fint og det samme gjorde eksamen, hvor jeg bestod med 45/50 rigtige - sikken lettelse! Så jeg var godt tilfreds og havde en rigtig stolt kæreste :-) 


Nu her inden vi, efter en lang dag, kan gå til køjs har vi netop ændret lidt på vores rejsekurs. Det er det fede ved at være sin egen tourguide! :D Vi har bestilt flybilletter fra Phuket til Singapore i morgen aften, hvor vi vil bruge en enkelt dag og derfra har vi så bestilt billetter til Bali :-)) Så i morgen skal den sidste dag på Phi Phi bare nydes inden vi sejler til Phuket engang i morgen eftermiddag. Klokken er 01 her lokal tid, så nu vil vi putte. 


Hugs fra Mark & Emilie


-Vil lige dele nogle billeder med Jer fra dagen i dag:

Skyerne ligger sig tæt på bjergene fra morgenstunden :-)

De mange dykkerbåde klar til afgang.

Mark-Morgenfrisk chiller i solen :-)

Den skarpe morgensol kigger frem.

- og mig der er mindre morgenfrisk :-)

Klar til første dyk sammen med vores instruktør Julian, der lige laver sidste check af mit udstyr.

Jeg er så utrolig glad for at have fået dykkercertifikat af min skønne mand i gave. Det er en af de bedste gaver jeg nogensinde har fået! Elsker nye oplevelser og udfordringer, og det her må siges at være en af de største. Det er som at have fået åbnet nye døre i livet til at udforske et anderledes miljø, som du ikke kunne forestille dig eksisterede. Jeg er dybt fascineret af livet under vand, både det smukke plante- og dyreliv selvfølgelig, men også bare vægtløsheden og det at kunne ånde under vand er fedt :-) Vil varmt anbefale alle, hvis de har mulighed for det, at prøve dykning. Man behøver ikke nødvendigvis at tage et certifikat, men kan sagtens prøve det for en enkelt dag. Jeg er i hvert blevet stor fan og må sige at det har fanget mig fuldstændigt.

Et glimt af mit teori læsning der foregik under aircondition på værelset :o)


Efter en bestået eksamen tog vi ud og fik noget lækkert mad for at fejre at det var veloverstået :D Mon det var tilfældigt at Mark valgte dette bord, så han kunne følge med i Premier League i baggrunden?? :o)







Ingen kommentarer:

Send en kommentar