lørdag den 14. januar 2012

Floating market, elephant trekking & shopping i Bangkok


08.01.2012
Den 8. januar blev vi igen kørt rundt til forskellige seværdigheder af chaufføren Virack. Første stop var gennem små lokale flodlandsbyer.
Det var helt ufatteligt at se, hvor primitivt mange af dem boede :-) Men de så nu alle ud til at være glade og tilfredse. (Lige bortset fra moren på dette billede :P)

Derefter gjorde vi stop ved den lokale Coconut & Sugar Farm, hvor vi så og smagte på hvordan man laver diverse coco-candy og drikkeklare væsker. Det smagte helt VILDT godt :D

Så sejlede vi videre og endte ved Floating Market, hvor der blev handlet med mad og en masse varer på kryds og tværs af små vippende både :-)

Derfra kørte vi videre og endte ved de søde elefanter i Elephant Village. Her fik vi en tur gennem både jungle og en lille flod. Mark fik lov at sidde ude på hovedet og styre vores 50 år gamle elefant Jelly :o) Han mente at dens "luffer" (reference til ørene) gav maksimal varme til benene, hvilket blev lige varmt nok til sidst.

3 stk. glade elefanter :-)

Efter elefantrideturen røg vi tilfældigvis tilbage til shoppingcenteret på Silom Square, hvor jeg havde forelsket mig i samtlige sko i denne butik, hvor priserne var en lille smule lavere end hjemme i Danmark.
Jeg havde udset mig mindst fem par sko fra butikken jeg bare måtte eje, men fornuftig som jeg jo er begrænsede jeg mig til en enkelt pose :-))

Til sidst bukkede jeg under for fristelserne og købte et par fine Jeffrey Campbells, trods det at jeg nok får lidt af en udfordring med at finde plads til dem i min rygsæk .. Ku' bare ikke lade være. 

Om aftenen tilbage på hotellet nød jeg solen gå ned mellem Bangkoks skyskrabere mens Mark tog en lur inden vi senere skulle til lufthavnen igen - denne gang mod Phuket :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar