onsdag den 20. februar 2013

Opskrift på verdens bedste brownies


Ja, jeg bliver jo som sagt nødt til at dele denne brownieopskrift med jer.  Jeg har fået masser af ros for den og den får altså også kåringen som den bedste brownie jeg endnu har smagt - og tro mig jeg har smagt mange ;o)


Du skal bruge:
125 g. mørk chokolade (min. 80%)
150 g. hasselnødder
160 g. mel
1 tsk. bagepulver
4 spsk. kakao
2 spsk. vaniljesukker
200 g. smør
200 g. sukker
200 g. brun farin
6 mellemstore æg
evt. flormelis og kakao til glasur

Til pynt brugte jeg blåbær, hindbær og groft hakkede hasselnødder til den ene og jordbær til den anden. 

Tilberedning:
1. Chokolade og hasselnødder hakkes sammen og lægges i en skål. 2. Mel, bagepulver, kakao og vaniljepulver blandes godt sammen i en anden skål.
3. Smør, sukker og farin røres godt sammen med et piskeris.
4. Æg tilsættes et ad gangen under piskning, herefter tilsættes forsigtigt melblandingen. 
5. Til sidst tilsættes de hakkede nødder og chokolade.
6. Dejen hældes i en smurt bageform (30x40cm.) og bages ved 170 grader i 30 - 40 min. 
7. Tjek om dejen slipper, hvis du forsigtigt prikker med nål.

God fornøjelse og lad mig endelig høre hvad du synes, hvis du giver den en chance :-) 


- Det bedste ved kagen fra i går, er at der ikke blev spist det hele og dermed er der mere tilbage til mig i dag :P

Ingen kommentarer:

Send en kommentar